Google AdWords – Cum Setam Prima Campanie

google adwords

Daca te-ai hotarat sa incepi promovarea proiectului tau prin Google AdWords si nu stii care sunt primii pasi in setarea unei campanii te invit sa citesti urmatoarele randuri.

Orice campanie de Google AdWords are cateva elemente importante : targetarea clientilor, stabilirea mediului de promovare, stabilirea bugetului, focus-ul pe produs, crearea reclamelor, stabilirea cuvintelor cheie si masurarea rezultatelor.

Cu ajutorul serviciului de publicitate online, oferit de Google, putem foarte simplu sa alegem regiunea geografica unde dorim sa apara reclamele noastre ( locatia exacta a potentialilor clienti ) chiar si orele de difuzare in care dorim sa afisam anunturile noastre. In articolele viitoare vom vedea cum putem afla cu ajutorul Google Analytics intervalul orar in care magazinul nostru inregistreaza comenzi, astfel putem stabilind exact orele de derulare a reclamelor platite.

Tot la inceputul primei campanii poti stabili dispozitivele pe care doresti sa fie afisate reclemele tale, ex : calculatoare, laptop-uri, tablete pc, telefoane mobile. Sfat : daca nu esti sigur ca pagina ta ruleaza corect pe dispozitivele mobile, nu alege aceste medii pentru afisarea anulurilor tale.

Bugetul campaniei – in functie de suma investita putem sti cati vizitatori putem aduce in site / magazin, cate afisari pot genera bannerele noastre, iar cei cu mai mare experienta pot sti cate vanzari pot genera. Pentru a obtine rezultate pozitive si vizibile se recomanda un buget minim de 500 eur lunar.

Alegerea produselor – stim ca nu toate produsele din magazine au cel mai bun pret sau cea mai buna calitate, deci clar nu este indicat sa promovam toate articolele puse la vanzare, plus posibil sa nu fie pe stoc, iar o comanda pentru un astfel de produs pe langa ca faptul ca enerveaza clientul, poate aduce si pierderi financiare daca s-au investit bani in promovarea lui. Sfat : investeste bani doar in promovarea produselor cu un adaos suficient pentru a ramane cu un castig sau definiste cateva produse ancora prin intermediul carora sa atragi vizitatorii in magazin si eventual sa le vezi alte articole. Creaza grupuri separate de anunturi pentru fiecare produs.

Crearea reclamelor poate insemna un factor decisiv in derularea primei tale campanii din Google AdWords. Daca mai sus am sugerat promovarea unui singur produs / grup de anunt, la creare mesajelor este indicat sa evidentiei punctele forte ale produslui plus serviciile tale , exemplu : 20% Reducere la Pantofi Si Transport Gratuit. Comanda Acum ! . Sfat : este indicata testarea mai multor reclame pentru a vedea care dintre acestea atrage un ROI mai bun.

Stabilirea cuvintelor cheie se refera la alegerea acelor cuvinte / grupuri de cuvinte cheie pentru care sa afisam reclamele noastre. Nu alege un numar foarte mare de cuvinte pentru un singur grup de anunturi si nu utiliza aceleasi cuvinte in grupuri diferite.

Masurarea rezultatelor unei campanii se face de regula cu ajutorul Google Analytics. Acest lucru presupune setarea unui cod de traking in site, plus legarea contului de AdWords cu Analytics.

YouTube Preview Image

Consideri utile aceste sfaturi ?

Tags

One comment

  • […] Atunci cand pregatesti o campanie AdWords, trebuie sa gandesti ca un utilizator, sa studiezi site-ul, sa alegi o lista de produse/servicii, sa generezi grupurile si sa  folosesti tool-urile. Pentru mai multe detalii despre cum setam o campanie AdWords, accesati aici. […]

Leave a Reply to Despre Google Engage si Google AdWords Cancel reply

Your email address will not be published.

top