Despre Concursurile pe Facebook
La momentul de fata reteaua de socializare Facebook a depasit 850 de milioade de utilizatori, iar multe companii incearca sa profite de acest lucru pentru a-si crea o comunitate in jurul propriului brand.
Presupunem ca sti faptul ca in mod corect prezenta firmei tale pe Facebook trebuie facuta prin intermediul unei pagini de companie (Fan page), niciodecum printr-un user avand ca nume numele firmei tale. Comunitatea despre care discutam sunt defapt “fanii” brandului tau, cei care au dat Like la pagina ta de companie.
Daca inca nu ai o pagina de companie pe Facebook o poti crea accesand : https://www.facebook.com/pages/create.php
Dupa ce pagina este creata si personalizata, poti da sugestii prietenilor sa-ti dea like la pagina devenind astfel fanii brandului tau. Niociodata nu promova o pagina fara a face cateva postari inainte, este necesar ca cei care accepta sa-ti devina fani sa vada ce fel de informatii primesc, daca ii ajuta sau daca sunt interesati, in caz contrat acestea pot parasii comunitatea printr-un simplu unlike.
Vreau mai multi fani pe Facebook
Toata lumea vrea asta, toti vor sa aiba pagina cu cei mai multi fani, desii majoritatea nu stiu utiliza puterea acestei retele sociale, nu stiu interactiona cu utilizatorii, sunt prezenti aici pentru ca trebuie si da bine.
Dupa ce toti prietenii tai au dat like paginii tale de voie de nevoie, inca esti nemultumit de numarul de fani adunati, asa ca apelezi la concursuri pe facebook.
Majoritatea concursurilor de genu au acceasi strategie : firma pune la bataie ca premii cateva produse / servicii din portofoliu si roaga pe toata lumea sa faca cat mai mult spam in facebook, pentru ca mesajul cu rugamintea de a da like paginii respective sa ajunga la un numar cat mai mare de utilizatori, multi dintre acestia fiind tentati de premiul pus in joc intra si ei cu un like, ne avand nimic de pierdut. Si uite asa magazinele online premiaza fanii cu tablete pc si iPhone 4S in loc sa vanda aceste produse.
Strategia era buna, unde am gresit ?
Daca mai sus am amintit de postarile necesare pe pagina de companie, acum a venit vremea sa le discutam. Ofertele, promotiile si reducerile sunt pe ordinea de zi la postarile magazinelor, dar cu toate acestea interactiunea fanilor intarzie sa apara spre marea dezamagirea a “expertilor social media” care s-au ocupat de campanie. In astfel de cazuri nici nu putem discuta de trafic sau rata de conversie din facebook in magazinele respective.
Rezumatul discutiei : nu face concursuri pe Facebook pentru a-ti creste comunitatea, acesti fani nu aduc o valoare brandului tau. Posteaza regulat, fi creativ si implementeaza elementele de social media corect in pagina ta pentru a-ti creste comunitatea de fani care pot aduce un plus de valoare firmei tale si carora le poti vinde produsele tale.
Tu cum iti promovezi afacerea pe Facebook ? Crezi ca merita sa faci concursuri pe Facebook ?
Social Media cred ca este un mediu mult prea “umflat” si cred ca atentia ar trebui orientata tot in zone unde exista si va exista continut de calitate bloguri, forumuri etc
[…] Succesul unui brand pe Facebook nu se masoara neaparat dupa numarul de fani, deoarece numarul acestora poate fi “crescut artificial” in urma unor concursuri, citeste aici: despre concursurile pe Facebook. […]