Cum Poti Folosi PINTEREST Pentru A-ti Promova Afacerea

pinterest logo

Rapoarte din acest an arata ca Pinterest este a treia retea sociala ca numar de vizite – dupa Facebook si Twitter. Luand in considerare ca Pinterest a fost lansat cu doar doi ani in urma, cresterea ei este remarcabila. Cu un public predominant feminin, aceasta retea a fost construita pentru distribuirea de poze din domeniii ca: decoratiuni interioare, retete, carti, destinatii de vacanta, imbracaminte; insa chiar daca afacerea ta nu este bazata pe produse, tot poti sa beneficiezi de avantajele oferite de Pinterest.

Ce trebuie sa faci pentru inceput: deschide-ti un cont si creeaza-ti pin boards – gandeste-te ce ar atrage publicul tau tinta. Poti sa abordezi mai multe teme, nu doar produsele pe care le promovezi – fotografii de la evenimente, locuri pe care le-ai vizitat, carti care te-au marcat, personalitati  etc. Pentru a vedea cum procedeaza alti utilizatori pe Pinterest, simte-te liber sa navighezi, sa te inspiri – poti cauta pe boards pe baza temelor sau intereselor  tale. Apoi denumeste-ti boards-urile cu titluri dezvoltate,  complexe, care sa contina cuvintele cheie (astfel utilizatorii de pe Pinterest iti vor gasi mai usor continutul). Adauga continut in mod regulat.

1. Leaga pagina ta de Pinterest de locatia ta actuala – Dezvolta-ti imaginea ca un intreg
Daca ai un magazin, de exemplu, poti afisa acolo linkul spre pagina sau promotiile tale de pe Pinterest. Adauga butonul de Pin It pe site-ul tau. In acest fel iti promovezi afacerea si iti intaresti imaginea pentru clienti – facand sa dispara distanta ce apare deseori intre o locatie fizica si o pagina de pe o retea de socializare. Oamenii trebuie sa perceapa ca e vorba de aceeasi afacere, acelasi nume.

2. Pastreaza lucrurile simple – Leaga contul tau de site si incurajeaza distribuirea continutului de catre alti utilizatori ai Pinterest
Pinterest este un site foarte usor de folosit. Utilizatorii detin boards unde ataseaza imagini de aceeasi dimensiune. Fiecare poza pe care o adaugi poate contine un link inapoi spre site-ul tau – astfel, daca dai un click pe poza vei vedea imaginea intreaga, apoi inca un click pentru a vedea site-ul sursa. Acest avantaj iti va creste si vizitele pe site. In celalalt sens, pentru a incuraja vizitatorii site-ului tau sa iti distribuie continutul pe Pinteres, adauga butonul Pin It pe toate paginile site-ului si in toate postarile de pe blog.

3. Foloseste si celelalte conturi de retele sociale – Construieste astfel un public extins
In primul rand, adauga un link spre profilul tau Pinterest pe website-ul tau. Apoi distribuie continut si linkuri si pe celelalte retele sociale unde ai conturi – Facebook, Tumblr, Twitter. Fii totusi atent sa nu distribui prea des si sa nu devii agasant cu ofertele – risti sa iti enervezi fanii.

4. Petrece timp si implica-te – Construieste relatii nu doar albume
Acorda timp pentru a vizita si alte profile Pinterest – urmareste, lasa un comentariu, da un like sau un repin pe profilul tau. Ca in orice retea de socializare si aici se aplica regula: cu cat participi si interactionezi mai mult, cu atat vei vedea rezultate si vei observa cum ceilalti utilizatori iti vor intoarce favoarea. Construieste relatii, fii deschis, autentic si natural.  De aici pana la a duce conversatiile pe celelalte conturi de Facebook sau Twitter nu e un drum asa de lung.

5. Fii creativ cu contul tau – vei castiga noi fani
Poti adauga de exemplu stiri, info grafice, articole pe un nou board. Aduci astfel continut interesant, valoros si nu dai impresia unui afaceri care isi promoveaza mereu doar propriile produse. Unii au gasit ideea de a adauga un pin nou in fiecare zi, alaturi de un slogan – ceva ce sa fie atat de atractiv sau de catchy inca sa fie  redistribuit de cat mai multi utilizatori. Incearca orice e nou si atrage publicul.

6. Urmareste numele mari de pe Pinterest
Este o metoda demonstrata si pe Twitter – daca urmaresti persoane importante si ele ajung sa te urmareasca, alti utilizatori vor ajunge la randul tau sa te asculte. Asadar, vezi cine iti da repin la poze si urmeaza-i si tu.

8. Pune accent pe punctele tale forte
Daca vinzi produse hand-made, bio sau ceva foarte rar, precizeaza asta pe boards. Cuvinte cheie ca 100% bio,  productie limitata sau hand-made vor atrage atentia si iti vor intari brand-ul.

Tags

Leave a Reply

Your email address will not be published.

top