Cum te poate ajuta un blog la promovarea afacerii tale

Companiile pot beneficia enorm daca isi creeaza si isi mentin activ un blog. In primul rand, motoarele de cautare gasesc foarte usor continutul de pe bloguri. In al doilea rand, clientii (sau potentialii clienti) sunt foarte interesati in a descoperi continut bun, relevant si nou. In randurile care urmeaza am pus impreuna cateva sfaturi care te pot ajuta in aceasta directie:

 

  • Primul lucru pe care potentialii clienti il vor urmari pe blog este sa vada daca esti calificat,  cu adevarat specializat in domeniul tau de activitate. De cele mai multe ori, daca prezenta ta in online este prea scazuta (atat legat de activitatea pe site ori blog) oamenii vor apela la altcineva.
  • Alege sa te decizi carui grup tinta doresti sa ii scrii. Nu poti multumi pe toata lumea. Trebuie sa alegi o anumita clasa si sa scrii in acea directie despre lucruri care conteaza cu adevarat – daca vrei sa promovezi afacarea ta, trebuie sa raspunzi intrebarilor pe care le au clientii sau sa aduci solutii problemelor cu care se confrunta. Acest lucru va dovedi ca te intereseaza, ca ai cunostiinte in domeniul tau de activitate – in acelasi timp, acest lucru va crea interes din partea lor si ii va readuce in mod constant pe blog.
  • Scrie ca o persoana, nu ca o lucrare stiintifica – foloseste exemple, experiente prin care ai trecut, chiar si micile greseli pe care le-ai facut. Oamenii nu se vor conecta doar la informatia oferita ci si la autor.
  • Lasa loc pentru interactiune  – ca oamenii sa te cunoasca, sa puna intrebari, ca mai apoi sa fie pregatiti pentru colaborari. Indiferent de tipul afacerii, daca oamenii vor vedea ca se pot relationa usor cu tine, ca informatia pe care o furnizezi este utila, ei te vor contacta, mai devreme sau mai tarziu. De asemenea, prin faptul ca scrii pe blog poti raspunde mai multor clienti care iti solicita aceleasi informatii sau pun aceeasi intrebare, printr-un singur articol.
  • Blogul iti permite in acelasi timp sa vorbesti despre clientii tai sau partenerii tai. Favoarea va fi intoarsa, mai tarziu si din partea lor, pe site-ul sau blogul lor.
  • Faptul ca generezi continut pe blog si te folosesti de bazele SEO te poate ajuta enorm de mult in a fi mai usor gasit de catre motoarele de cautare. Astfel, noii clienti te pot descoperi si pot apela la tine. Foloseste linkurile din interiorul articolelor pe cuvintele cheie, insa nu in exces. Utilizeaza si linkuri de call to action, pentru a obtine rezultate mai bune.
  • Este ceva normal ca din cand in cand sa promovezi produse, oferte pe blog sau sa desfasori anumite campanii de vanzari. Fii folositor si realist – poti apela cu incredere si la discounturi. Evita insa limbajul prea comercial sau cliseele.
  • In acelasi timp, faptul ca scrii pe blog iti da un mare plus in social media. Distribuie articolele si materialele tale de pe blog si pe conturile tale de retele sociale (Google Plus, Facebook, Twitter, Pinterest etc). Daca ceea ce publici e interesant, continutul va primi like-uri, va fi redistribuit – primind astfel si mai multa promovare.
  • Invata sa diversifici – daca detii un singur blog, poti folosi mai multe tipuri de postari (categorii), in functie de obiectivele tale. Poti utiliza video-uri, tabele, infografice si asa mai departe. Poti prezenta membrii cheie din echipa ta; un mesaj din partea CEO-ului; linkuri catre stiri proaspete din domeniul tau de activitate; poti realiza sondaje; poti publica comunicate de presa; tutoriale sau sfaturi despre anumite servicii sau produse; raspunsuri la intrebari frecvente; blogging live de la diverse evenimente la care participi.

 

In final, mai sunt cateva aspecte de amintit: evita reclamele pe blog; stabileste-ti un anumit ritm in care sa postezi; fii atent la cum moderezi comentariile; leaga blogul de site-ul tau si viceversa.

Chiar daca este o investitie, un blog este ceva de durata. Insa gestionat corect, rezultatele nu vor intarzia sa apara.

One comment

  • Ce inseamna mai leaga blogul de siteul tau? Pagina in blog catre site si in site catre blog? Eu spre exemplu incerc sa imi promivez siteul de vanzari produse pentru copii si dupa mult studiu am incercat sa dezvolt blogul, este intr-adevar de durata, nici nu stiu cum sa verific daca da rezultate timpil petrecut pe blog.
    Daca doriti sa imi raspundeti as aprecia. Siteul meu este maxbebe.ro daca doriti aa verificati

Leave a Reply

Your email address will not be published.

top